Meeste Nederlanders gaan dit jaar op ‘Staycation’: Ze blijven lekker in eigen land

By on June 23, 2013

Nederlanders gaan dit jaar zowel korter als minder ver op vakantie én geven hier minder geld aan uit. ‘Staycation’, thuisblijven, dat is de nieuwe trend. We willen wel ‘meer voor minder’ en zoeken massaal naar kortingen op vakanties en dagjes uit. Om de Nederlander tegemoet te komen, biedt Shell deze zomer korting tot wel 50% voor het gehele gezin op de leukste dagjes uit in eigen land.

Nederlanders blijven vaker thuis

Door de vele voordelen van het op vakantie gaan in eigen land is ‘staycation’ erg gestegen in populariteit. Koffers pakken en lange stukken vliegen wordt vaak ervaren als stressvol en bovendien kost het vaak een hoop geld, terwijl men thuis ook in de vakantiestemming kan komen. Tijdens een ‘staycation’ kan het vakantiegevoel op verschillende manieren worden ervaren. Door een tentje of zwembad achter in de tuin voor de kinderen te zetten of een uitgebreide barbecue met vrienden of familie te organiseren. Maar bij een echte vakantie hoort natuurlijk ook een gezellig dagje uit. ‘Staycation’ is onthaasten en relaxen in eigen omgeving.

Volgens trendwatcher Goof Lukken start het bepalen van vrijetijdsbesteding op het internet. Oriëntatie en het boeken gebeurt via internetportals, apps zoals ‘like a local’, forums, etc. Kortingssites en het via veilingsites bieden op vakanties en dagjes uit is enorm in opkomst. Nederlanders gaan steeds meer in eigen land op vakantie. “We helpen onze trouwe klanten graag om de leukste plekjes in Nederland te ontdekken. Door de vriendelijke prijs kan het hele gezin onbezorgd van een dagje uit genieten. Onderweg kan bij ons een stop gedaan worden voor een lekker broodje, hygiënisch toiletbezoek en natuurlijk om de tank te vullen”, aldus Alfonso Dozzi, Shell Fuels Marketing Manager Benefrux.

Allesbehalve saai

Een dagje vertoeven op een boot, een dagje aapjes kijken met de kinderen of cultuur snuiven in de stad. Vakantie in eigen land heeft veel te bieden:

  • Dagattracties: kikker op in attractiepark Duinrell in Wassenaar of maak een ontdekkingsreis naar het verleden in het Archeon in Alphen aan den Rijn.
  • Dierenparken: bewonder de Big Five in Ouwehands Dierenpark in Rhenen of bekijk andere geweldige dieren in Dierenpark Emmen
  • Musea: bezoek het luchtvaart themapark Aviodrome Lelystad of laat de striphelden tot leven komen in het Stripmuseum in Groningen.
  • Steden: Amsterdam; dit jaar staat de hoofdstad op nummer 2 van de top 10 populairste steden in Europa in 2013. Maak een rondvaart door de grachten of bezoek Madame Tussauds en beleef hoe het is om een bekendheid te zijn.
  • Evenementen: breng een eerbetoon aan de ‘Queen of Rock’ tijdens The Tina Turner Experience in Arnhem of laat je inspireren tijdens de woonbeurs in Amsterdam.

Korting tot wel 50% op de leukste dagjes uit

Iedereen kan deze zomer bij Shell profiteren tot wel 50% korting op een van de 50 deelnemende dagjes uit! Bij elke tankbeurt (vanaf 20 liter) of shop-aankoop (vanaf 5 euro) krijgen klanten kortingsstickers. Iedere sticker geeft recht op 10% korting op een toegangskaart van een van de dagjes uit. Plak de stickers op de kortingskaart en ontvang aan de kassa van het dagje uit korting op 2, 3 of zelfs 4 toegangskaartjes. Daarnaast kunnen alle dagjes uit ook voor 100% met Miles Only worden gekocht (niet in combinatie met de kortingsstickers).

De actie loopt van 19 juni tot en met 2 oktober 2013 op alle bemande Shell stations in Nederland, of zolang de voorraad kortingsstickers strekt. Kijk voor een totaaloverzicht van deelnemende dagjes uit op www.shell.nl/dagjeuit.

About Redactie

KnockedUp.nl is een online magazine voor (aanstaande) mama's & papa's. Ons redactieteam schrijft over alles wat je maar wilt weten op gebied van zwanger worden, zwangerschap, fashion, celebs, gezin, relatie, tips & advies. Volg ons ook op Twitter en Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *